Brev:
Vandet til mme - stuetemp. eller varmt?
11. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Vandet til mme - stuetemp. eller varmt?
Hej Helen.
Vi drikker ikke vandet fra hanen, men køber det i plastflasker. Derfor får vores datter heller ikke vand fra hanen at drikke. Vi bruger det dog i madlavningen.
Hendes vand står ikke i køleskabet, men på køkkenbordet, så det har stuetemperatur. Der står på emballagen at det er velegnet til flasker til babyer.
Mit spørgsmål er nu, om vi skal varme vandet til hendes flaske eller om det gerne må komme direkte fra plastflasken og altså være stuetemperatur?
Hvis vi skal, hvad er så grunden til det? Er det af sundhedsmæssige årsager eller er det fordi det minder mest om modermælken på den måde eller...?
Og det behøver vel ikke ligefrem blive kogt, gør det? Er det ikke nok lige at varme det i microbølgeovnen inden pulveret kommes i?
Hilsen Mette